Service category

Secure & Simple: MFA for Shared Devices in Healthcare with Ciptor & Svensk e-identitet

The solution behind The Security Key Zero Administration

Background

It all started in Sweden, when home-care personnel wanted to use a mobile phone to access  sensitive and totally confidential information about their clients. They were looking for a more efficient way to manage all the information. Until that day everything was done on paper and stored in files. Managing an extensive inventory of information in files took a lot of time, and lost paper was a major risk.

Home-care personnel wanted to become Digitalized!

We started working together with:

  • Homecare/health-care services in several municipalities
  • Homecare/health-care specialized providers
  • Identity Access Management providers
     

We developed a cloud-based service platform, includingthe needs of the future in healthcare and home-care sector. An integrated system for optimal schedule planning and intervention registration that provides optimal support in the work of the healthcare staff. In order to be able to access this platform the users where forced to swipe a SecurityKey with NFC on the mobile phone in combination with a PIN-Code to authenticate themselves in a way that met the requirements for accessing sensitive information.

We found out that one of the most critical issues was managing the SecurityKey’s which is why we developed the SecurityKey Lifecycle Management Platform.

The SecurityKey Lifecycle Management Platform

The idea of the SecurityKey Lifecycle Management Platformis to make it useful for the municipalities and coordinate it with other system in order to minimize risk and reduce operational cost. The key-features of the SecurityKey Lifecycle Management Platform we developed are:

  • Prepare a SecurityKey
  • Issue a SecurityKey
  • Identify an Employee
  • Register a SecurityKey to a user
  • How to handle a lost or stolen SecurityKey
  • Revoke a PIN-Code for a SecurityKey or a user
  • Revoke a SecurityKey from an Employee
  • Revoke a SecurityKey from a Customer
     

Nowadays the healthcare and homecareusers’ login on their mobile phone without the need for the IT-department to be involved. The municipalities follow the real-time activities during the day in order to understand what they could do to improve the user experience. It’s crucial for them to take action if something happens during the day, for example a user loses his SecurityKey or mobile phone. Now the admin can immediately act and fix the issue right away.

Ensuring a consistent user-login-experience

The SecurityKey Lifecycle Management Platform allow stakeholders and employees to easily log on to a mobile phone and add or check information. Implementing the SecurityKey Lifecycle Management Platform can be done quickly, and it doesn’t require complex setups.

Municipalities in Sweden have today hundreds of thousands deployed for the healthcare and home-care employees. By combining different technologies, they can keep their service top-notch and they can manage secure access for each employee in an easy way. With this new mobile first approach, Swedish municipalities have made life easier for everyone, and it’s proven to save your organization a lot of time and money.

Would You Like To See How FZA Can Help Your Organization To Deploy SecurityKey's? 

We will be more than happy to answer your questions and schedule a demonstration at your convenience.

Contact Us

 

Inställningar för cookies
Vår webbsida använder cookies för att hemsidan och våra tjänster ska fungera som de ska. Cookies hjälper oss att förbättra användarvänligheten för dig som besökare, och därför är vissa cookies nödvändiga för att webbsidan ska vara fullt fungerande. Nedan kan du läsa mer om våra cookies och vilka som är valbara.
Inställningar för samtycke
Inställningar för samtycke
Nödvändiga cookies
Dessa cookies används då våra besökare använder en funktion på vår webbplats och är nödvändiga för att webbplatsen ska fungera fullt ut. Dessa cookies kan därför inte stängas av. Cookies används exempelvis då du fyller i ett formulär eller skapar ett konto och lagrar ingen personlig identifierbar information.
Prestanda cookies
Denna typ av cookie hjälper oss att följa antal besök på vår webbsida och hur våra användare hittade till oss. Vi använder cookies till att mäta och analysera för att exempelvis kunna förbättra användarvänligheten på vår webbplats. Vi kan med hjälp av våra insamlade cookies analysera hur användaren navigerar på webbplatsen, och ta bort irrelevanta sidor och information för att skapa ett så användbart material för våra kunder som möjligt. Den information som vi sparar är exempelvis vilka produktsidor som du besöker.
Marknadsföring
Dessa cookies används för att kunna analysera hur vi kan marknadsföra våra produkter och tjänster. Insamlingen av cookies kan exempelvis hjälpa oss att anpassa annonser till våra besökare baserat på dess tidigare användning av våra tjänster.